Το πρόγραμμα αφορά στην επαναπρόσληψη 50.000 ανέργων σε εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, με την επιχορήγηση μέρους του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους που αντιστοιχεί στο ύψος των ασφαλιστικών εισφορών.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο πρόγραμμα άρχισε την 26-4-2010 σύμφωνα με την με αριθμ.B116995/23-4-2010 απόφαση του Διοικητή του Οργανισμού.
1. Πλαίσιο ένταξης – χρηματοδότηση
Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην παρούσα ΚΥΑ χορηγούνται βάσει του εγκεκριμένου καθεστώτος Ν.304/2009 στα πλαίσια του «Προσωρινού κοινοτικού πλαισίου για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης».
Στο άρθρο 4.2.2 του ανωτέρω αναφέρεται ότι: “Η ενίσχυση δεν πρέπει να υπερβαίνει επιχορήγηση σε μετρητά ύψους 500.000 EUR ανά επιχείρηση. Όλα τα αριθμητικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι ακαθάριστα, δηλαδή προ της αφαίρεσης φόρων ή άλλης επιβάρυνσης. Σε περίπτωση που η ενίσχυση χορηγείται σε μορφή άλλη από εκείνη της επιχορήγησης, το ποσό της ενίσχυσης είναι το ακαθάριστο ισοδύναμο επιχορήγησης της ενίσχυσης”.
2. Ρόλος του ΟΑΕΔ – Δικαιούχοι των πράξεων
Σύμφωνα με τον Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ Α΄258), μεταξύ των σκοπών του ΟΑΕΔ είναι η ενίσχυση, διευκόλυνση της ένταξης και διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας και σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α/15-03-2010) ο ΟΑΕΔ μπορεί να επιδοτεί μέχρι και το εκατό τοις εκατό (100%) των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για προσλαμβανόμενους μισθωτούς σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες.
3. Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής
Oι εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για χρονικό διάστημα έως και δύο (2) μηνών για την επαναπρόσληψη 50.000 ανέργων που απασχολούσαν κατά το προηγούμενο έτος (2009), εφόσον διαθέτουν άδεια λειτουργίας από τον οικείο φορέα.
1. Στο πρόγραμμα μπορούν να υπαχθούν οι εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) διαθέτουν άδεια λειτουργίας του Ε.Ο.Τ. σε ισχύ,
β) βεβαίωση εποχικής λειτουργίας από τον οικείο φορέα.
γ) εφόσον είτε i) τόσο στις 30-4-2010 όσο και στις 31-5-2010 απασχολούν και επαναπροσλάβουν τουλάχιστον τον ίδιο αριθμό προσωπικού που απασχολούσαν αντίστοιχα στις 30-4-2009 και 31-5-2009 και με το ίδιο καθεστώς απασχόλησης. Σε περιοχές όπου οι καταληκτικές ημερομηνίες επαναπρόσληψης που προβλέπονται από την κλαδική και τις τοπικές συλλογικές συμβάσεις είναι πρότερες της 31ης Μαΐου, θα λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των εποχιακά απασχολούμενων που υποχρεούνται να επαναπροσλάβουν μετά από αυτές τις ημερομηνίες, είτε ii) τόσο στις 31-5-2010 όσο και στις 31-10-2010 απασχολούν και επαναπροσλάβουν τον ίδιο αριθμό προσωπικού που απασχολούσαν αντίστοιχα στις 31-5-2009 και με το ίδιο καθεστώς απασχόλησης, μετά τις καταληκτικές ημερομηνίες επαναπρόσληψης που προβλέπονται από την κλαδική και τις τοπικές συλλογικές συμβάσεις είτε iii) στις 31-5-2010 απασχολούν και επαναπροσλάβουν τον ίδιο αριθμό προσωπικού που απασχολούσαν στις 31-5-2009 και με το ίδιο καθεστώς απασχόλησης, μετά τις καταληκτικές ημερομηνίες επαναπρόσληψης που προβλέπονται από την κλαδική και τις τοπικές συλλογικές συμβάσεις είτε iv) στις 31-10-2010 απασχολούν και επαναπροσλαμβάνουν τον ίδιο αριθμό προσωπικού που απασχολούσαν που απασχολούσαν αντίστοιχα στις 31-5-2010, μετά τις καταληκτικές ημερομηνίες επαναπρόσληψης που προβλέπονται από την κλαδική και τις τοπικές συλλογικές συμβάσεις.
Προκειμένου να ελεγχθούν τα ανωτέρω, κάθε Υπηρεσία θα αναζητεί την Τοπική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που ισχύει για τον οικείο νομό και αφορά στην καταληκτική ημερομηνία επαναπρόσληψης των ξενοδοχοϋπαλλήλων ή την Τοπική Διαιτητική Απόφαση που ρυθμίζει την καταληκτική ημερομηνία επαναπρόσληψης των ξενοδοχοϋπαλλήλων π.χ. εάν η καταληκτική ημερομηνία είναι η 20-5-2010, ως αριθμός προσωπικού θα υπολογίζεται ο αριθμός προσωπικού της επόμενης, δηλαδή η 21-5-2010 .
i Όσον αφορά στο προσωπικό της έδρας της εποχικής ξενοδοχειακής επιχείρησης, όπου υπάρχει, θα λαμβάνεται υπόψη στο συνολικό αριθμό των θέσεων του προσωπικού. Το προσωπικό της έδρας δεν θα συνυπολογίζεται σε περίπτωση που η εποχική ξενοδοχειακή μονάδα έχει και άλλα αντικείμενα δραστηριότητας και το προσωπικό της έδρας απασχολείται για την κάλυψη των αναγκών των άλλων δραστηριοτήτων της εποχικής ξενοδοχειακής μονάδας (π.χ. Ανώνυμη Εταιρεία).
ii) Εποχική ξενοδοχειακή επιχείρηση που διατηρεί σε λειτουργία περισσότερες μονάδες, (Ξενοδοχειακές – Μαρίνες – SPA – Γκόλφ κλπ), μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα για οποιαδήποτε μονάδα επιθυμεί, για το ίδιο προσωπικό που απασχολούσε το προηγούμενο έτος. Προκειμένου να διατηρήσει τον ίδιο αριθμό του εποχικού προσωπικού δεν μπορεί να μεταφέρει στην συγκεκριμένη μονάδα για την οποία ζητάει να επιχορηγηθεί, το εποχικό προσωπικό που είχε απασχοληθεί το προηγούμενο έτος στις άλλες μονάδες της.
iii Εποχική ξενοδοχειακή επιχείρηση μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα και να επιχορηγηθεί και για το υπερβάλλον προσωπικό, εφόσον το διατηρήσει καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
iv) Στο πρόγραμμα δεν θα προσμετρώνται στον αριθμό προσωπικού και δεν θα εντάσσονται για επιχορήγηση, οι πρακτικά ασκούμενοι π.χ. των Α.Τ.Ε.Ι. και των Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων.
2. Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι: α) εποχιακά άνεργοι οι οποίοι επαναπροσλαμβάνονται από τις εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, β) άνεργοι οι οποίοι προσλαμβάνονται από τις εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για να καλύψουν, ενδεχομένως κενές (λόγω της ύπαρξης εποχικών ανέργων) ή επιπλέον θέσεις.
Ως άνεργοι θεωρούνται όσοι μετά την τελευταία απασχόληση τους κατά το 2009:
α) έχουν ή είχαν δικαιωθεί τακτική επιδότηση ανεργίας και β) ήταν ή είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, οποιαδήποτε περίοδο μέχρι την επαναπρόσληψη ή πρόσληψη τους στα πλαίσια του ανωτέρω προγράμματος.
4. Διαδικασία υπαγωγής
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν Ηλεκτρονική Αίτηση/Υπεύθυνη Δήλωση Εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υπαγωγή στο πρόγραμμα, στην αντίστοιχη περιοχή του δικτυακού τόπου του ΟΑΕΔ, όπου θα δηλώνουν ότι λειτουργούν εποχικά και ότι οι εργαζόμενοι που θα επαναπροσλάβουν ανήκουν στο εποχικό προσωπικό που απασχόλησαν το προηγούμενο έτος ή έχουν αντικατασταθεί έτσι ώστε να διατηρηθεί ο ίδιος αριθμός προσωπικού.
5. Λεπτομέρειες υλοποίησης του προγράμματος
Μετά την προέγκριση πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος ύστερα από την απόφαση ανάθεσης, από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού, σε ζεύγος ελεγκτών, προκειμένου να ελεγχθεί η δυνατότητα υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα (άδεια λειτουργίας του Ε.Ο.Τ. σε ισχύ, εποχική λειτουργία της επιχείρησης, επαναπρόσληψη του ίδιου αριθμού του εποχικού προσωπικού για το χρονικό διάστημα που αιτείται την επιχορήγηση κλπ). Ακολουθεί η απόφαση έγκρισης από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας για την υπαγωγή της επιχείρησης στο πρόγραμμα, η οποία θα κοινοποιείται στο Υποκατάστημα του ΙΚΑ, που ανήκει η έδρα της επιχείρησης.
6. Ποσό και διάρκεια επιχορήγησης
1. Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές όπως παρακάτω υπολογίζεται για όλους τους κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και της επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΜ, καθώς και στις ασφαλιστικές εισφορές εκείνων που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και του ειδικού λογαριασμού ξενοδοχοϋπαλλήλων.
Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό των ανωτέρω ποσών επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/ επιχορηγουμένων από τις εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους του 30πλάσιου του κατώτατου βασικού ημερομισθίου, όπως ορίζεται κάθε φορά από την ΕΓΣΣΕ.
Το ποσό επιχορήγησης υπολογίζεται στο 100% επί των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για κάθε μήνα και έως δύο (2) μήνες συνολικά και αποδίδεται μέσω της χρέωσης του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ-ΟΑΕΔ και της αντίστοιχης πίστωσης του λογαριασμού του εργοδότη.
Στους εργοδότες θα καταβάλλονται απευθείας ποσά επιχορήγησης, μόνο στις περιπτώσεις θεραπείας των ενστάσεων, από την Ειδική Επιτροπή του Οργανισμού.
Στο πρώτο τρίμηνο κάθε έτους, μέρος του αναφερόμενου συνολικού ποσού επιχορήγησης που έχει αποδοθεί μέσω του αλληλόχρεου στο προηγούμενο έτος και αφορά σε ποσό που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές των κλάδων ασθένειας σε είδος, χρήμα (του ειδικού λογαριασμού των ξενοδοχοϋπαλλήλων) και επαγγελματικού κίνδυνου του ΙΚΑ –ΕΤΑΜ, καταβάλλεται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε χρήμα και ταυτόχρονα πιστώνεται ισόποσα o αλληλόχρεος, αφού οι αρμόδιες Υπηρεσίες του ΙΚΑ διαβιβάσουν στα αρμόδια ΚΠΑ ή ΚΠΑ2 κατάσταση με αναλυτικά στοιχεία των επιχορηγούμενων επιχειρήσεων και των ασφαλισμένων, που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα.
2. Η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται για χρονικό διάστημα μέχρι δύο (2) μήνες και συγκεκριμένα από 1-4-2010 έως 31-10-2010 εξαιρουμένου του διαστήματος από 1-6-2010 έως 30-9-2010.
7. Έναρξη, όροι και διαδικασία επιχορήγησης
Δικαιολογητικά
Η αρμόδια Υπηρεσία θα προβαίνει στην, αναφερόμενη στο άρθρο 7, καταβολή της επιχορήγησης αφού ελέγξει τα κάτωθι δικαιολογητικά που η επιχορηγούμενη εποχική ξενοδοχειακή επιχείρηση υποβάλλει :
- Έντυπη κατάσταση που θα περιλαμβάνει:
- το ονοματεπώνυμο των επαναπροσληφθέντων βάσει του προγράμματος,
- τη χρονολογία πρόσληψης,
- τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,
- το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος, το οποίο δε θα είναι κατώτερο του προβλεπόμενου από τις οικείες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίες (Σ.Σ.Ε.),
- το ποσό που αντιστοιχεί στις μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές με τα αντίστοιχα ποσοστά εισφορών, όπως εμφανίζονται στις ΑΠΔ,
- το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, με το οποίο βαρύνεται ο αλληλόχρεος λογαριασμός ΙΚΑ-ΟΑΕΔ, σύμφωνα με το πρόγραμμα,
- το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης που καταβάλλεται εκτός του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ-ΟΑΕΔ
- αριθμός δελτίου ανεργίας,
- τις υπογραφές των προσληφθέντων μισθωτών (στη στήλη της υπεύθυνης δήλωσης), ότι απασχολήθηκαν και πληρώθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση.
- Αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (Α.Π.Δ.),οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, συνοδευόμενες με υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή.
- Κατάσταση προσωπικού και ωρών εργασίας θεωρημένη από το Σ.Ε.Π.Ε.
- Βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, όπου απαιτείται. Σύμφωνα με τις με αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α/10067/2007 και ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.1.1/2407/26-01-2009 ΚΥΑ τα παραπάνω δικαιολογητικά αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια για την έκδοση της διοικητικής πράξης Υπηρεσία.
- Τιμολόγιο με το ποσό που αντιστοιχεί στο ποσό επιχορήγησης
Διαδικασία καταβολή επιχορήγησης
Εντός των πρώτων τριάντα (30) ημερών, που ακολουθούν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, η επιχείρηση υποβάλλει την αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την καταβολή της επιχορήγησης, όπως αναφέρονται στην ανωτέρω παράγραφο.
Ως τρίμηνα, για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος θεωρούνται τα τρίμηνα για τα οποία υπάρχει υποχρέωση του εργοδότη υποβολής Α.Π.Δ. (Ιανουάριος έως Μάρτιος, Απρίλιος έως Ιούνιος, Ιούλιος έως Σεπτέμβριος, Οκτώβριος έως Δεκέμβριος).
Η Υπηρεσία εκδίδει άμεσα την εγκριτική απόφαση για την καταβολή της επιχορήγησης, εφόσον έχει προηγηθεί θετικός επιτόπιος έλεγχος κατά τη διάρκεια του τριμήνου και μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Στις περιπτώσεις που δεν έχει διενεργηθεί έλεγχος μέχρι την υποβολή της αίτησης, ο έλεγχος θα διενεργείται πριν την έκδοση εγκριτικής απόφασης.
Στη συνέχεια, η Υπηρεσία κοινοποιεί την εγκριτική απόφαση για την καταβολή της επιχορήγησης στο Υποκατάστημα του ΙΚΑ, που ανήκει η έδρα της επιχείρησης, και ταυτόχρονα υποβάλλει στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση για ενταλματοποίηση της δαπάνης. την εγκριτική απόφαση με τα σχετικά δικαιολογητικά. Το Υποκατάστημα του ΙΚΑ θα κοινοποιεί στο ΚΠΑ χρηματικό κατάλογο, στον οποίο θα αποτυπώνεται το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών, που αντιστοιχεί στο ποσό της επιχορήγησης, για την πίστωση του λογαριασμού του εργοδότη και χρέωση του αλληλόχρεου λογαριασμού (ΙΚΑ –ΟΑΕΔ).
8. Διακοπή επιχορήγησης
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση όρων ή προϋποθέσεων, μετά από οποιαδήποτε καταβολή ποσού της επιχορήγησης στην επιχείρηση με απόδοση μέσω του αλληλόχρεου, θα εφαρμόζονται οι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου 18 του ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α/15-03-2010), για την διακοπή της επιχορήγησης.
Στην περίπτωση που το ποσό της δαπάνης έχει καταβληθεί από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως απευθείας στην επιχείρηση, θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 29 του ν.1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α’/16.6.1982), όπως ισχύει, για την απόδοση στον ΟΑΕΔ.
Για το ποσό που θα αποδοθεί στον ΟΑΕΔ, και στις δυο ανωτέρω περιπτώσεις, αποφασίζει ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας, που αποφαίνεται με αιτιολογημένη απόφασή του για τη διακοπή της επιχορήγησης με επιστροφή του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού.
Αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό είναι το αναλογούν ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό του καταβληθέντος ποσού επί των μηνών που δεν τήρησε η επιχείρηση τους όρους του προγράμματος δια των μηνών του συνολικού προγράμματος.
9. Παραγραφή αξίωσης
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής των δικαιολογητικών για καταβολή της επιχορήγησης πέραν της προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών του μήνα που ακολουθεί τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, τότε η αξίωσή του για το συγκεκριμένο ποσό παραγράφεται χωρίς διακοπή της επιχορήγησης, με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του Οργανισμού, εφόσον η επιχείρηση λειτουργεί και εξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος.
Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας, κατά τριάντα (30) ημέρες, μετά από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας.
10. Επίλυση διαφορών
Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των ενταγμένων στο συνολικό πρόγραμμα και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, θα επιλύεται με απόφαση της Ειδικής Επιτροπής.
Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στη Διοίκηση του ΟΑΕΔ μέσω της Υπηρεσίας στην οποία έχει κατατεθεί η αίτηση για ένταξη της επιχείρησης στο πρόγραμμα μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την κοινοποίηση της απόρριψης του αιτήματος από την Υπηρεσία.
Κάθε διαφορά που τυχόν προκύψει μεταξύ του ΟΑΕΔ και του οικείου ασφαλιστικού φορέα ως προς το ύψος του ποσού που πρέπει να αποδοθεί στον ΟΑΕΔ επιλύεται με Απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
11. Διαδικασία παρακολούθησης & ελέγχου του προγράμματος
Ο ΟΑΕΔ ασκεί τους προβλεπόμενους από την υπ’ αριθμ. 2/34255/0022/6-6-2001 Κοινή Υπουργική Απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ελέγχους στους δικαιούχους της
πράξης του συνολικού προγράμματος οποιαδήποτε χρονική στιγμή, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του προγράμματος. Οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται πριν την υποβολή της σχετικής αίτησης για την καταβολή της επιχορήγησης και οπωσδήποτε μέσα στο χρονικό διάστημα αναφοράς.
Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια υλοποίησης του συνολικού προγράμματος, η αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. συντάσσει σχετικές εκθέσεις τις οποίες διατηρεί στο φάκελο της επιχείρησης ή του φορέα και στις οποίες καταγράφονται με λεπτομέρεια αν τηρούνται οι όροι της ένταξης. Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στον φορέα ή στην επιχείρηση.
Για τον έλεγχο των όρων υλοποίησης και την επίτευξη των στόχων του συνολικού προγράμματος, ο Ο.Α.Ε.Δ. τηρεί ξεχωριστό φάκελο για κάθε επιχείρηση που εντάσσεται στο πρόγραμμα. Ο φάκελος αυτός διατηρείται στις Υπηρεσίες Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν τη σχέση της επιχείρησης με το συνολικό πρόγραμμα, ξεκινώντας από την αίτηση και μέχρι τη λήξη του χρόνου διατήρησης του προσωπικού (δικαιολογητικά υπαγωγής και καταβολής της επιχορήγησης, παραστατικά δαπανών τόσο της αναδόχου επιχείρησης όσο και της Υπηρεσίας που καταβάλλει την επιχορήγηση, διοικητικές πράξεις της Υπηρεσίας όπως εγκριτικές αποφάσεις, αποφάσεις έναντι πιθανών ενστάσεων, εκθέσεις ελέγχων κ.λ.π.)
Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται :
- Να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους.
- Να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση για τουλάχιστον 3 χρόνια από την αποπληρωμή του προγράμματος.
Οι έλεγχοι του προγράμματος θα διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Κοινή Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμ. 2/34255/0022/6-6-2001, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και της με αριθμό 2854/01-07-2008 Απόφασης του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.
Η αρμόδια Υπηρεσία απασχόλησης θα διενεργεί έλεγχο λειτουργίας της επιχείρησης κατά τη διάρκεια της επιχορήγησης στα πλαίσια του εν λόγω προγράμματος και θα ελέγχει την ύπαρξη της άδειας λειτουργίας της επιχείρησης καθώς και την κατάσταση μισθοδοσίας του εποχικού προσωπικού που είχε απασχοληθεί κατά το προηγούμενο έτος και συγκεκριμένα τους μήνες Απρίλιο και Μάιο του 2009. Εφόσον διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται οι όροι του προγράμματος θα προβαίνει σε απόρριψη της αίτησης του.
Πηγή ΟΑΕΔ