Η ΕΣΕΕ στα πλαίσια ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού, επισημαίνει τις ακόλουθες οδηγίες:
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που αυτά τα προϊόντα εκτίθενται. Η αναγραφή ποσοστού δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης να αναγράψει ποσοστό. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
- Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σεζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές. Σε περίπτωση που πωλούνται ελαττωματικά προϊόντα, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν με ανάλογη σήμανση τον καταναλωτή, ότι πρόκειται για τέτοιο προϊόν και μόνο σε αυτή την περίπτωση υπάρχει δικαίωμα άρνησης αλλαγής αυτού του είδους. Αλλαγές και επιστροφές προϊόντων γίνονται όπως συνήθως, καθ΄όλη την διάρκεια του έτους και ανάλογα με την πολιτική που ακολουθεί η κάθε επιχείρηση. Σε περίπτωση άρνησης αλλαγών κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει ειδική σήμανση σε εμφανές σημείο του καταστήματος, που να ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό.
- Οι καταναλωτές, πριν τις εκπτώσεις, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς στις βιτρίνες για έλεγχο τιμών, ώστε να διασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή τιμή που προκύπτει μετά την έκπτωση και να ξεχωρίσουν τα καταστήματα που θα πρέπει να εμπιστευτούν. Συνιστούμε στους καταναλωτές να μην παρασύρονται από ευφάνταστες δελεαστικές διαφημίσεις και να μην ενδίδουν στη μάχη τον μεγάλων ποσοστών εκπτώσεων από εταιρείες που «προσφέρουν» μεγάλες εκπτώσεις όλο το χρόνο. Συνήθως, σε αυτές τις περιπτώσεις βρίσκουμε «φουσκωμένες» τιμές, όπως και απόκρυψη ελαττωματικών και β΄ διαλογής προϊόντων.
- Οι καταναλωτές πρέπει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων να καλύψουν πρώτα τις ανάγκες τους, επιλέγοντας για τις αγορές τους πρώτα τα καταστήματα της περιοχής τους, που έχουν αποδείξει επί μακρών την αξιοπιστία τους και έχουν αναπτυχθεί μεταξύ εμπόρων και πελατών σχέσεις σεβασμού, φιλίας και εμπιστοσύνης.
- Καλούμε τους Έλληνες καταναλωτές να εμπιστεύονται τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο, που παρέχει κακής ποιότητας εμπορεύματα, χωρίς καμία διασφάλιση, εγγύηση και φυσικά χωρίς αποδείξεις και τέλος να μην ξεχνούν το μήνυμα «καταναλώνω όσα παράγω».